Správne zvolené, kvalitné a profesionálne varné zariadenia dokážu nielen výrazne ušetriť čas venovaný príprave pokrmu, ale zároveň zachovať kvalitu pokrmov a dlhodobo tiež ušetriť financie. Hovoríme teda o kuchynských zariadeniach ako napríklad veľkokapacitné VARNÉ KOTLE, TROJRÚROVÉ PECE, KOMBINOVANÉ SPORÁKY alebo veľkokapacitné SMAŽIACE PANVICE – tieto zariadenia sú nenahraditeľnými pomocníkmi najmä v našich školských jedálňach. Ako každý spotrebič, tak aj uvedené výrobky fungujú sto percentne iba v sprievode starostlivo poskytnutých služieb zo strany výrobcu / predajcu a zároveň v sprievode pravidelnej servisnej údržby a šetrným zaobchádzaním zo strany obsluhy. Ukážme si zopár praktických príkladov:
DOPYT: Bežne keď nás osloví zákazník, už vie čo chce. Nám však veľmi záleží na tom, aby bol spokojní a aby sme mu skutočne pomohli vyriešiť jeho problém. Vedieme so zákazníkom rozhovor o tom, čo presne chce a potrebuje so zakúpením spotrebičov vyriešiť. Tzn. koľko má daná prevádzka stravníkov, aké typy pokrmov potrebuje pripravovať, aké sú priestorové možnosti v danej kuchyni – to všetko preto, aby si zákazník zakúpil také zariadenie, ktoré plne využije a nemôže sa stať, že mu napríklad nebude stačiť kapacitne, alebo si naopak zvolil príliš predimenzovaný spotrebič, ktorého plnú výkonnosť ani nepotrebuje využiť. Takýmto poskytnutým poradenstvom z našej strany dokážeme zákazníkovi ušetriť financie a zabezpečiť efektivitu. Vďaka tomuto postupu dokážu prevádzky navariť potrebné množstvo pokrmov veľmi rýchlo, efektívne a jednoducho. Ak sme dokonca privolaní k projektovaniu samotnej kuchyne, dokážeme navrhnúť rozloženie spotrebičov takým spôsobom, aby mal kuchár všetko hneď po ruke, aby sa dokázal čo najjednoduchšie obracať v kuchyni. Čas a úsilie sú veľmi vzácne, a spokojní kuchár znamená tiež spokojných hostí
DODANIE A PREVÁDZKOVANIE: Každý jeden spotrebič vo všeobecnosti potrebuje starostlivosť a pravidelnú údržbu. Vozidlá potrebujú napríklad pravidelnú výmenu oleja a varné kanvice odvápnenie od vodného kameňa. Toto je jednoduchý princíp, ktorý platí ako pre naše varné zariadenia, tak aj na rôzne iné zariadenia na celom svete. Jednoducho, keď v aute nevymeníte olej, keď kanvicu neodvápnite po určitom čase, tak nielen nedokážete plnohodnotne využívať danú technológiu, ale zároveň ju môžete nenávratne poškodiť. Čo to spôsobuje? Úplne zbytočné výdavky. Prečo to hovoríme? Pretože chceme, aby boli zákazníci spokojní a dokázali správne využívať naše skvelé výrobky, ktoré im slúžia na pomoc. Často prichádza na kuchyne nový personál, ktorý z praxe nie je naučený, ako sa starať správne o spotrebiče. Ako výrobca však robíme stále intenzívnejšie všetko preto, aby sme prevádzky dostatočne informovali. V kuchyniach si napríklad často mýlia pravidelnú servisnú údržbu s ročnou revíznou kontrolou, ktorú vykonáva revízny technik. Pravidelnú servisnú údržbu vykonáva cca 2x ročne servisný technik vyškolený u výrobcu GASTRO-HAAL – záleží od toho koľko hodín denne sa varí na danom zariadení. Kým sa niekde jedná o 4 hodiny, sú kuchyne s trojzmennou prevádzkou ako napr. nemocnice.
Uveďme si stručné príklady na potrebu vykonania servisnej údržby:
- odvápnenie varného kotla – vo vnútri varného kotle je nerezový duplikátor a je naplnený vodou, ktorá ohrieva obsah varného kotla. Na Slovensku máme veľmi tvrdú vodu, a preto je veľmi nutné za určitý čas odvápniť vnútornú časť varného kotla. Čo sa deje, ak sa to nerobí? Kotol sa zavápni, vznikajú vysoké ohrevné teploty nad 1000°C a nerezový materiál sa poškodí. Daná prevádzka si teda spôsobí zbytočný výdavok.
Uveďme si príklady na nesprávnu starostlivosť o varné technológie:
- čistenie spotrebičov – sú dva spôsoby nesprávneho čistenia. Buď je to extrémne čistenie, alebo zanedbané čistenie. Extrémne čistenie je spôsobom, keď obsluha strieka spotrebiče vodou z hadice, oblieva vedrom, alebo zošúcha drôtenkou aj samotné výrobné číslo na etikete zariadenia. V tomto prípade je potrebné vedieť, že sa ovládacie panely na spotrebičoch skladajú z elektroniky a prúd vody ich môže značne poškodiť. Tak isto je to s dolnou časťou spotrebičov, kde sú horáky a elektrické prívody. Je to veľmi nebezpečné. Čo sa týka zošúchaných zničených etikiet označenia zariadenia, slovenský technický ústav má právo vykonávať kontroly spotrebičov na prevádzkach a ak nedokáže prečítať z etikety označenie zariadenia ako aj výrobné číslo, má právo na odstavenie zariadenia. V tomto prípade kuchyňa príde o spotrebič a spôsobí si ďalšie náklady na objednanie novej etikety. V prípade zanedbaného čistenia sa jedná napríklad pri sporákoch o upchávanie plynových ventilov, a čiastočky zvyškov pokrmov môžu spôsobiť požiar. Jednoducho je potrebné čistiť zariadenia šetrným spôsobom a profesionálnymi čistiacimi prostriedkami určenými na tento účel pravidelne.
- alobal na sporákoch a varidlách – jedná sa o veľmi vážny problém. Tým, že si kuchári zakryjú alobalom vrch varidla (aby ho nemuseli čistiť), tak upchávajú plynový ventil a tým si ohrozujú zdravie. Plyn neprúdi takým spôsobom, akoby mal a dostáva sa do ovzdušia, pričom škodlivo pôsobí na zdravie človeka a v konečnom dôsledku môže spôsobiť aj požiar. Alobal tam jednoducho nemá čo robiť.
- naklonenie zariadenia do zlej polohy – ak si niekedy kuchári želajú, aby pokrmy na spodku varného kotla vytekali cez ventil rýchlejšie, často svojvoľne podložia varný kotol napríklad aj dreveným materiálom a následne ho naklonia dopredu. Čo sa udeje? Spodok kotla je vyhrievaný tzv. ohrevnými telesami, ktoré sú zaliate vodou. Naklonením sa voda odleje a odkryje ohrevné teleso a okamžite ho vypáli, pretože nemá čo ohrievať. Nasleduje výmena ohrevných telies a servisná oprava a teda zvýšenie nákladov. Čo sa toho dreveného podloženia týka, pod kotlom je cca 200°C, takže opäť hrozí vznik požiaru.
Varné zariadenia sú vysoko profesionálne technológie, a žiadajú si preto profesionálnu starostlivosť poskytovanú odborníkmi, tak isto ako napríklad aj motorové vozidlá.
!TIP – Vedeli ste, že voda, ktorú varíte v nerezovom hrnci či kotly sa môže soliť až keď dosiahne teplotu 70°C? Prečo: Rafinovaná soľ, ktorú používame v kuchyni, obsahuje takmer z 99% chloridu sodného (NaCl), a je hlavným nepriateľom nereze (nehrdzavejúcej ocele). Ak sa pridá napríklad do vody skôr, ako dosiahne 70°C, tak sa nerezový hrniec či kotol postupne poškodzuje vplyvom chloridu sodného na materiál a dokonca má vplyv aj na čas, kým voda dosiahne bod varu.
Dbáme na to, aby sme na vyššie uvedené dôležité skutočnosti upozorňovali zákazníkov. Našich servisných technikov a obchodných partnerov dôkladne školíme, aby bol zákazník spokojní. Je to výhodou slovenského výrobcu – zabezpečiť plnohodnotný servis a komunikovať so zákazníkmi.
Ak prevádzka zabezpečuje pravidelnú servisnú údržbu, starostlivo zaobchádza so spotrebičmi tak zariadenia GASTRO-HAAL budú môcť využívať aj desiatky rokov.
Prečo je teda dôležité vybrať si správneho dodávateľa resp. správny spotrebič? Pretože školské jedálne a aj mnohé iné prevádzky dostanú iba raz za veľmi dlhé obdobie príležitosť na modernizáciu svojich kuchýň. Je preto dôležité, aby svoje ťažko zhromaždené financie investovali správne a užitočne.
V čom je teda výrobca GASTRO-HAAL výnimočný?
- vyrába slovenský výrobok, a jeho zakúpením si zákazník zabezpečí overenú kvalitu, spoľahlivosť, životnosť, dostupnosť a efektivitu v pomere s cenou = je istotou najlepšieho možného riešenia dostupného na slovenskom trhu a jednotkou najmä pre školské jedálne.
- zakladá si na komunikácii a spätnej väzby zákazníkov, aby sa ako výrobca mohol neustále zlepšovať
- spokojnosť zákazníkov je skutočne prvoradá
- poskytuje bezplatné poradenstvo a projektovanie kuchyne
- sprostredkuje praktické semináre
- spolupracuje s rôznymi organizáciami v oblasti stravovania
Prečo si zvoliť slovenský výrobok?
Výrobky GASTRO-HAAL sú vyrobené podľa prísnych slovenských technických noriem a certifikácií a spadajú pod kontrolu slovenského technického ústavu – podmienky a hodnoty týchto noriem sú omnoho prísnejšie, ako napríklad hodnoty zahraničných kontrolných ústavov. Kvalitatívne vlastnosti výrobkov GASTRO-HAAL sú preto na vysokej, spoľahlivej a podloženej úrovni či už sa jedná o materiál alebo výkonnosť.
Už koncom leta rozbehne súťaž, ktorá Vám prinesie hodnotné výhry, ktoré Vás potešia.
Vlani to bola práve vedúca ŠJ z Ludaníc, ktorá vyhrala wellness pobyt pre 2 osoby vo 4* Hoteli v Patinciach! Sledujte nás :)
Vďaka dlhoročným skúsenostiam, kvalitným výrobkom a službám drží spoločnosť
GASTRO-HAAL status jediného slovenského výrobcu. AKÝ JE TEDA NÁŠ PRÍBEH?
Dobrý výrobok musí byť vytvorený na základe požiadaviek zákazníka Dočítate sa v ďalšom článku TU.